h1

Customers First event

oktober 25, 2006

Dus Customer First is een event waarbij verschillende takken in de interactieve advertising sector samenkomen om de verschillende nieuwe ontwikkelingen uit te leggen aan het grote publiek. Dit was eigenlijk HET event voor de C-MD-er in ons. Maar toch was er niet veel volk van onze richting te bemerken op het event zelf. Buiten Tim, Robert, Sven, Tijs en mezelf. Maar soit, ik wou eens een kijkje nemen om toch te zien of ik wat inspiratie en ideëen kan opsnuiven. Op zich heb ik niet zoveel informatie kunnen terugvinden die ik kon gebruiken voor mijn thesis. Vergeleken met de anderen die het wel naar hun zin hadden met al de lezingen over mobiele marketing en alles daaromtrent.

Maar ik heb wel het bedrijf Info-Grafic gevonden, dat gebruik gemaakt van een “nieuw” soort interactive screen. Het principe hierbij is dat men niet interageert rechtstreeks op het scherm zelf, maar wel via een sensor die lang het scherm straalt. Dus men moet niet daadwerkelijk het scherm aanraken om voor interactie te zorgen. Op zich is dit niet veel vernieuwend, maar het kan de kosten wel drukken wanneer we dit gaan toepassen op grotere schaal. Want ik denk dat zo een sensor goedkoper gaat zijn dan een groot scherm met touch-functie. Daarnaast kan dit ook gebruikt worden in verschillende omgevingen, bv een etalage-venster met de verschillende kleuren van het uitgestalde product, of een info-booth en nog veel meer.

Wat wel relevant is voor mijn eventueel project is dat men geen hoge kosten moet generen om een duur touch-enabled screen aan te schaffen. Bovendien vermindert dit het risico op vandalisme. Want uit ervaringen, merk ik op dat dit type van technologie kwetsbaar is en dat er vaak veel problemen oplopen door misbruik van de touch-functies. (lees: gebroken en gekraste schermen)
*edit: meer info en links hierover, later

Dus heb eigenlijk niets baanbrekends gezien dat me kan verder helpen bij mijn onderwerp. Maar ik heb wel een andere idee gevonden/gezien dat ik kan op terugvallen als dit onderwerp flink tegenvalt. Het adverteren in virtuele werelden/communities, zoals  in Second Life en Taatu. Taatu is net zoals Second life een virtuele wereld waarin je vrij bent overal te gaan en staan waar je maar wilt. Taatu is dan wel meer gericht op jongeren. Veel dieper wil ik nog niet op ingaan aangezien het een back-up onderwerp is maar het is maar een idee i guess.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: